Close

Vytaras Radzevičius: „Lietuviai smalsūs buvo visais laikais“

o intelekto jėgomis. Protų kovas žaidime „Kas? Kur? Kada?“ kaskart akylai seka žinomas
sporto komentatorius ir keliautojas Vytaras Radzevičius. Intelektualiajame žaidime jo pozicija –
ypatinga. „Ginu Žinovų komandų teises – esu jų advokatas. Stebiu žaidimą, gilinuosi į klausimus
lygiai taip pat kaip Žinovai prie stalo. Galiu net pavadinti save šešėliniu žinovu“, – sako Vytaras.

„Jei man atrodo, kad žinovai iš esmės atsakė į klausimą, o atsakymas nepriimamas, – bandau
ginčytis. Žinoma, svarstyti situaciją iš šono lengviau, nei žaisti prie stalo“, – tęsia V. Radzevičius.

Vytaras teigia, kad per „Kas? Kur? Kada?“ žaidimo istoriją jam neteko girdėti apie jokius
sukčiavimo atvejus: „Priešingai – mane stebina žinovų erudicija, nuojauta, mąstymas, tai, kaip jie
išsisuka iš atrodančių beviltiškų klausimų. Šie žmonės dalyvauja laidoje dėl idėjos.“

V. Radzevičius negaili komplimentų Lietuvos intelektualams: „Eteryje žinovams dar reikia
patirties, susietos su televizijos virtuve, tačiau apskritai mūsų šalyje žinovų yra daug. Ir tai yra
fenomenas. Kaip kitaip paaiškinti tokį proto kovų populiarumą? Žmonės laisvalaikiu po darbo
dalyvauja intelektualiuose žaidimuose. Neseniai bendravau su Latvijos renginių organizatoriais
– jie išvis nesuprato, apie ką mes čia kalbame. Tuo tarpu lietuviai – smalsūs. Tokie buvo visais
laikais.“

Žinovų komandų „advokatas“ tikina, kad „Kas? Kur? Kada?“ – vienintelė televizijos laida, kurioje
žiūrovai ne tik gali laimėti pinigų: „Jie sužino kai ką naujo – tai yra didelis laimėjimas. Tai yra
azartas, įtampa, intriga, susitapatinimas su kuria nors dalyvaujančia puse ir akiračio plėtimas.“

Ne kartą intelektualiuose televizijos žaidimuose dalyvavęs Vytaras tikina, kad, nors prie
filmavimo kamerų priprantama, įtampa vis tiek išlieka didelė: „Dėl jos galimi mąstymo
paradoksai. Pavyzdžiui, kai į paprastą klausimą ieškai pernelyg sudėtingo atsakymo. Tai ir
glumina, ir slegia. Ar norėčiau atsidurti prie žaidimo stalo pats? Turbūt nėra tokio žiūrovo, kuris
nenorėtų būti žinovu.“